Retur, byten & reklamation

Hos oss har du full retur- och bytesrätt i 14 dagar.

Du kan inom 14 dagar efter mottagandet av en vara välja att antingen byta den eller få pengarna tillbaka. Observera att returrätten (av hygieniska skäl) inte gäller om plomberingen är bruten. Returrätten gäller heller inte på presentkort. Presentkort kan alltså inte bytas ut mot kontanter. Du har som kund självklart rätt att utan kostnad öppna förpackningen och i vissa fall prova varan. När du skickar tillbaka en vara så är det viktigt att den är i samma skick som när du fick den. Den ska vara packad på ett korrekt sätt i originalförpackningen och samtliga etiketter ska vara kvar samt ligga synliga.

Om man har betalat en order med ett presentkort och sedan gör en retur så kommer summan för returen att laddas tillbaka på presentkortet.

Ångerrätt

Coffert hoppas att du som kund alltid ska bli nöjd med det du beställer från oss, men om du av någon anledning skulle ångra dig har du alltid 14 dagars ångerrätt. Tiden som du har på dig att ångra ditt köp kallas ångerfrist. Ångerfristen börjar löpa från den dag du tar emot dina varor.

Du har rätt att hantera den vara som du köpt från oss på sådant sätt att du kan fastställa dess egenskaper och funktion. Om du har hanterat varan i större omfattning än vad som anses nödvändigt kan du vara skyldig att ersätta oss för denna värdeminskning och vi kan i sådana fall komma att göra ett avdrag på vår återbetalning. Av hygienskäl gäller ångerrätt endast i de fall varans försegling är obruten.

Återbetalning sker senast 14 dagar från den dag då vi mottar din vara.

Det finns ett standardformulär för att utöva ångerrätten på Konsumentverkets hemsida som du kan använda dig av. Du kan även ladda ner formuläret här: ångerblankett.

Retur

Du har full retur-och bytesrätt i 14 dagar hos oss och det är helt gratis (gäller ej bruten plombering och presentkort). Det enda vi vill är att produkterna är oanvända. Produkten ska vara packade och i samma skick som när du fick dem och förpackning och etiketter ska finns kvar. Kontakta oss för att få en förklistrad returetikett “Return Drop Off”. Den ska klistras på utanpå paketet. Viktigt att rätt “Return Drop Off” används. Det måste vara den som tillhör den aktuella returen. Detta kostar 49 kr i returkostnad. Du behöver inte fylla i en returblankett och det finns därför ingen sådan med i din leverans. Lämna sedan in paketet till ett postombud. Spar det inlämningskvitto du får, det är ditt kvitto på att du har lämnat ifrån dig returen. När din retur har hanterats av oss så återbetalar Klarna dig, alternativt justerar din faktura.

Om vi inte hinner hantera din retur innan din faktura förfaller så kan du gå in och pausa den. Detta är kostnadsfritt och görs genom att ringa Klarna på telefonnummer 08-120 120 10 eller genom att logga in på “Mitt Klarna” (klicka här). “Mitt Klarna” finns även som app. Logga in här eller i appen och klicka på “Rapportera retur” på den faktura det gäller. Därefter väljer du “Jag har returnerat mina varor”. När vi får tillbaka din retur justerar vi fakturan och du får en bekräftelse från Klarna via mail. Det går inte att pausa fakturan efter angivet förfallodatum. Genom att pausa fakturan slipper du ligga ute med pengar och det skickas ut en uppdaterad faktura när returen är hanterad.

Byte

För att byta en produkt så lägger du helt enkelt en ny order på Coffert.se på den produkten du önskar byta till. Genom att lägga en ny order får du hem den önskade produkten snabbare. Med en ny order kommer även en ny betalning/faktura. Det du skickar tillbaka kommer att hanteras precis som vid en retur.

Om det skulle tillkomma fraktkostnad eller andra priser på bytesordern så justerar vi på kundtjänst detta åt dig förutsatt att bytet sker inom 14 dagar.  Återkom bara till oss med ert nya order nr. (Borttagning av frakt vid byte gäller ej hemleverans).

Reklamationer och fel

Coffert följer vid eventuella reklamationer konsumentköplagen (konsumentverket.se). Om du vill reklamera en vara så ber vi dig att skicka ett mail till order@coffert.se med en liten beskrivning, ordernummer samt en bild så hjälper vi dig sedan därifrån.

Byte/retur/reklamation av butiksköp via webben

Om du vill göra ett byte/retur/reklamation och inte har möjlighet att besöka någon av våra fysiska butiker så skickar du en bild på ditt kvitto samt informationen du ser nedan till vårt huvudkontor:
Guld Compagniet i Motala Aktiebolag , Kungsgatan 14, 591 30 Motala

Namn

Adress

Postnummer

Ort

Mailadress

Bank

Clearing- och kontonummer

När vi mottagit ditt brev med all information skickar vi en returetikett som gör att du kan skicka tillbaka plagget till vårt huvudkontor kostnadsfritt. När vi mottagit och hanterat ditt ärende så gör vi en återbetalning till ditt bankkonto. Om du vill göra ett byte så lägger du en ny beställning på det du önskar istället. Det blir då en ny betalning/faktura på den ordern så betalningarna kvittas ej.

Byte/retur/reklamation av webborder i butik

Om du vill göra ett byte/retur/reklamation i någon av våra fysiska butiker hanteras det på samma sätt som när du lämnar in ett paket på ett vanligt ombud. Du sätter på den förklistrade returetiketten “Return Drop Off” utanpå paketet och lämnar in den i butiken. Paketet registreras i butiken och om du vill kan du få ett kvitto till din mailadress som bekräftar att du har lämnat in det. Paketet går sedan tillbaka med DHL och returen hanteras som vanligt. Saknar du returetiketten “Return Drop Off” kontaktar du oss (order@coffert.se).

Vid byte eller reklamation gör du en retur som vanligt och sedan ett nytt köp. Vid nytt köp kan du välja att betala med Klarna för att slippa ligga ute med pengarna eller så kan du betala direkt med kort i butik.

Betalning Klarna

Viktigt! Som kund är du alltid ansvarig för att din faktura betalas enligt angivet förfallodatum även om du returnerat en eller flera varor. Du kan inte själv dra av värdet för de returnerade varorna eller vänta med att betala tills din retur hanterats och din faktura justerats. Coffert står inte för eventuella avgifter p.g.a. försenad betalning.

Om du har betalat din order med faktura och behöver returnera varor rekommenderar vi att du pausar din faktura. Detta är kostnadsfritt och görs genom att ringa Klarna på telefonnummer 08-120 120 10 eller genom att logga in på “Mitt Klarna” (klicka här). “Mitt Klarna” finns även som app. Logga in här eller i appen och klicka på “Rapportera retur” på den faktura det gäller. Därefter väljer du “Jag har returnerat mina varor”. När vi får tillbaka din retur justerar vi fakturan och du får en bekräftelse från Klarna via mail. Det går inte att pausa fakturan efter angivet förfallodatum. Genom att pausa fakturan slipper du ligga ute med pengar och det skickas ut en uppdaterad faktura när returen är hanterad.

Återbetalning

Beroende på hur du har betalat din order så återbetalar vi dina pengar på olika sätt. Om du betalat din order med kort återförs pengarna till samma konto som köpet gjordes ifrån. Från det att en återbetalning registrerats kan det ta upp till 14 dagar innan pengarna syns på ditt konto. Vid betalning via faktura så dras den returnerade varusumman av från din faktura automatiskt och en ny faktura skickas till dig. Du betalar sedan kvarvarande belopp via din nya faktura om du valt att behålla någon vara. Om du redan betalt din faktura så skickas ett återbetalningsmail till dig från Klarna där uppgifter för återbetalning efterfrågas. Mailet skickas normalt 1-3 arbetsdagar efter att din retur hanterats av oss.

Viktigt! Som kund är du alltid ansvarig för att din faktura betalas enligt angivet förfallodatum även om du returnerar en eller flera varor. Samtliga återbetalningar hanteras av vår betalpartner Klarna. Vid frågor som rör återbetalning ber vi dig att ta kontakt med Klarna direkt: 08-120 120 10

Om en tvist uppstår

Om en tvist uppstår som vi inte lyckas lösa tillsammans, rekommenderar vi att du vänder dig till Allmänna Reklamationsnämnden (arn.se). Vi följer alltid deras rekommendationer!